Jumaat, 15 Julai 2011

DeMaM dAtAnG kEmBaLi....

dah berapa hari puteraku miqail demam , setiap malam syik menangis aje....paling teruk malam td....semalam aku MC sbb demam gak walaupn demam ank2 aku tk hntr kt pengasuh aku gagah kn dr utk mjaga putera puteri ku....kebetulan miqail demam so elk la kalu aku yg jaga dia....tp mlm td ragam miqail plng dasyat sekali....nangis pn tk henti2 , bagi susu pn xnk pujuk la cm mn sekali pn....yg dia tau nangis nangis n nangis ma....ma....ma....ma(pandang aku,dlm hati aku ckp bkn mama,ibu la :-) ) abu....abu....bu....bu(pandang ayhnye)silap pnggil ank aku ni hihihihihi....last2 en hubby ambik air masak baca al fatihah n sapu air masak tu ke muke n seluruh badan diam la sekejap....takut ad 'bende' yg mgacau....tub tub tub nangis lagi....mak aii nk buat cm mn ni....last2 buka bacaan ayt al-quran dlm hp aku....benti sekejap....tido kn la dia ats riba memandangkn aku pn xlarat tido kn la miqail dibwh ketiak aku....tk pe alhmdulillah setakat ni ketiak aku xpnh berbau hahahahahhahahahah lena jg dia tidur....tp xsmpai stgh jam uwaaaaaaaaaa....
          en hubby : adui adik , naper la lagie ni....
          aku : xpyh nk mrh2 dia la....mule2 la pg2 kami nk btngkar
aku pn tido kn la c miqail sblh kiri lak....cm td gak lak ltk bwh ketiak....aku pk mgkin dia sejuk nk kite peluk....sbb nye bile peluk dia tidur....mcm td gak xsamapi stgh jam uwaaaaa lagi....alih2 ayhnye ltk dlm buai....alhamdulillah lena sampai la kui 6.30 pg....en hubby kata kite bw g klinik la....pukui 7.30 pg kami pn bw la g klinik seri kembangan....alhmdulillah sib baik tk ramai org , dlm xramai pukui 9pg jg la jumpe doc , dh jumpe doc tot tet tot tet tot tet doc kata kena ambik darah ckit la , aku ni xbole kalu dgr nk ambik drh ke , nk cucuk ke tambah ank kite kecik lagi , mula sebak risau semua ada....ank kecik lagi tu sape yg xkesian kite yg tua ni pn kadang ambik drh terasa sakitnye ni kn budak kecik lagi la....dh ambik drh anto kt makmal jumpe doc blik n then doc kata ade kuman cikit ni....lruh nye jtg aku pas tu doc kata saya bg ubat sapu(ubat gatai) , ubat demam , batuk n antibiotik....alhamdulillah sib baik bg ubt aku takut ank aku kn tahan wad 2 sbb bile dgo kna jngkitan kuman luruh jtg aku....cukup la ms miqail umur 1hari masuk wad disbb kn jngkitan kuman....kesian kn ambik drh hr2 , kena cucuk ubat masuk kn antibiotik . jarum yg utk masuk ubt antibiotik sntiasa kt tgn (kite kena pn sakit)ni kn baby....sbb tu la aku takut sgt td.....harap2 lepas ni miqail sihat , cepat sembuh ye syg....walaupun miqail xsihat tp bibir dia mulut nye tetap menceriakn kami sekeluarga....terasa rindunye dekat ank2 ibu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan